شنبه 4 آذر 1396 _ 06 ربيع الأول 1439 _ 25 نوامبر 2017
جستجو :
 منوی اصلی
 
تاریخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395     |     کد : 12

راهنمای عمومی و فنی

راهنمای عمومی و فنی مسابقات آمادگی جسمانی دانشجویان

راهنمای عمومی و فنی مسابقات آمادگی جسمانی دانشجویان

سرپرست فنی: خانم فاطمه نقی زاده

قوانین و مقررات مسابقات آمادگی جسمانی

1-     شرکت کنندگان باید ملبس به جوراب و لباس و کفش مناسب و متحدالشکل باشند.

2-     تعداد شرکت کنندگان در مسابقه 4 نفر می‌باشد.

3-     داشتن کارت بیمه ورزشی الزامی است.

4-     درهیچ یک از ایستگاهها بازیکنان مجاز نیستند بدون جوراب و کفش ورزشی شرکت نمایند.

5-     به تیمهای اول تا سوم حکم و کاپ اهدا خواهد شد.

6-     جلسه هماهنگی و قرعه کشی مسابقات و اجرای مسابقه ساعت 15 روز دوشنبه تاریخ 20/02/95 در سالن ورزشی کوثر واقع در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار خواهد شد.

7-     اعتراض باید به صورت کتبی و بلافاصله پس از اعلان نتیجه مسابقه توسط سرپرست تیم به انضمام مبلغ 000/000/1 ریال به کمیته فنی مسابقات تسلیم شود در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد.

8-     موارد پیش بینی نشده را کمیته فنی مسابقات حل و فصل می‌نماید.

9-     حضور کلیه تیمهای آمادگی جسمانی اعم از ورزشکاران و مربیان و سرپرستان راس ساعت 15 در روز دوشنبه تاریخ 20/02/95 سالن ورزشی کوثر الزامی است. در صورت غیبت هر کدام از تیمها در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد.

10-  مسابقات آمادگی جسمانی در چهار ایستگاه به شرح ذیل انجام می‌پذیرد.

ایستگاه شماره 1: چابکی(ایلی نویز)

در زمینی به ابعاد 10*5 و 8 مخروط انجام می‌پذیرد.

نحوه اجرا: ورزشکار پشت خط شروع می‌ایستد با فرمان داور مسیر مشخص شده را مطابق شکل زیر یکبار طی می‌کند.

 

                                            شروع از سمت راست مسیر خواهد بود.                                            

ملاک ارزشیابی: زمان اجرای فعالیت می‌باشد.

خطاها: جا به جایی موانع و پرش از روی آنها – خطای استارت

جریمه: بابت هر خطا یک ثانیه به زمان کسب شده اضافه میشود. دوبار خطای استارت محرومیت از انجام آزمون

توجه: طی مسیر الزامی است و در صورت اشتباه توسط داور اصلاح می‌شود.

ایستگاه شماره 2: دراز و نشست با توپ مدیسن بال 3 کیلو گرمی

نحوه اجرا: ورزشکار با زانوی خمیده روی تشک دراز می‌کشد به طوری که کف هر دو پای وی روی زمین به فاصله حدود 20 تا 30 سانتی قرار می‌گیرد و فاصله بین دو زانو و دو قوزک پا به اندازه عرض شانه باشد. سپس با فرمان داور با برداشتن توپ مدیسن بال 3 کیلو گرمی از فاصله بین دو پا اقدام به حرکت دراز و نشست می‌نماید.(در زمان 20 ثانیه)

ملاک ارزشیابی: تعداد دراز و نشست های صحیح در زمان20 ثانیه

خطاها:

1-     برخورد نکردن توپ در بالای سر به زمین و بین دو پا

2-     باز شدن زانو بیشتر از 90 درجه

3-     بلند شدن پاها از زمین

ایستگاه شماره 3: پرش جفت افقی

ورزشکار رو به منطقه پرش پشت خط شروع ایستاده و با یک حرکت انفجاری عمل پرش جفت پا انجام میشود.اولین نقطه تماس بدن با زمین نسبت به خط شروع علامت گذاری می‌شود و مسافت طی شده اندازه‌ گیری می‌شود.

ملاک ارزشیابی: مسافت طی شده در حین پرش به سانتی متر است.

خطاها:

1-     پرش با یک پا

2-     قرار گرفتن قسمتی از پا روی خط پرش

ایستگاه شماره 4: دوی 540 متر

نحوه اجرا:

ورزشکار زمینی به ابعاد 20*10 متر را 9 دور طی میکند.

ملاک ارزشیابی : زمان اجرای فعالیت به ثانیه میباشد.

خطاها:

1-     برخورد به موانع و افتادن مانع ها

توجه : روش بدست آوردن امتیازات با توجه به نتایج پیش رونده و پس رونده که مبنای آن 100 امتیاز برای بهترین نتیجه است محاسبه میشود.


نوشته شده در   چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395  ساعت  15:42   توسط   علی مددی   
ویرایش شده در *** ساعت -- توسط
PDF چاپ ارسال برای دوستان بازگشت
نظرات شما :